Kategori Perjalanan

Perjalanan

Semua dalam satu beg, beg tangan dan ransel

Saya suka aksesori fungsional dan banyak lagi apabila mereka membantu menjadikan laluan pengembara lebih mudah. Beg ini dipanggil Go Anywhere Bag apabila dimampatkan menjadi beg mini dan juga boleh menjadi ransel kecil untuk percutian harian anda. Dan itu tidak semua, kerana jika anda mengubah fikiran anda dan memutuskan untuk pergi membeli-belah anda juga boleh menukarnya menjadi beg membeli-belah atau bahkan beg.
Perjalanan

Makan malam di langit: Makan malam dalam gaya

Adakah kemuncak kemuncak di langit? Apabila seseorang mempunyai poket tidak berkesudahan, tidak ada keraguan bahawa segala-galanya mungkin! Makan malam di langit adalah pengalaman Belgium di mana seseorang boleh bersarapan, mempunyai koktel atau makan malam di atas meja yang digantung 50 meter tinggi. Ia mempunyai kapasiti untuk 22 orang.

Jalan ke Lisbon

Nah, pelancong, saya pergi ke Lisbon untuk hujung minggu yang panjang. Saya pergi ke sana dengan nasihat dan rujukan yang sangat baik dan kami akan tinggal di hotel kediaman bertaraf 3 bintang yang agak murah yang saya akan memberitahu anda bagaimana ia. Beijos untuk pergi ke bandar di Tagus! Imej, Felber 0.0 00
Perjalanan

Perjalanan ke tengah-tengah Manhattan pada waktu matahari terbenam

Jorge Gobbi adalah pengarang Blog Travel and Takeoff yang terkenal dan baru-baru ini dia membuat salah satu keputusan terbaik untuk menghabiskan akhir tahun: Dia pergi ke New York. Dia masih tergantung di epal besar dan semalam dia memanjat lantai 67 yang memisahkannya dari Top of the Rock. Ini adalah sebuah pemerhatian di bahagian atas bangunan GE dengan 360 darjah pandangan New York.

10 perjalanan kereta api paling hebat di planet ini

Kereta api adalah salah satu cara yang paling romantis dan lebih praktikal untuk merenungi landskap semula jadi yang jauh dari jangkauan kaki. Minggu ini MSNBC mengumpul 10 perjalanan kereta api paling hebat di Bumi yang menurut majalah yang boleh kami buat semasa perjalanan kami. Berikut adalah laluan pelancongan yang disyorkan: 1.

Venezuela menukar mata wang

Sekiranya anda bercadang untuk melancong ke Venezuela dalam beberapa bulan akan datang, kami mengumumkan bahawa Chavez telah menukarkan mata wang untuk bolivar yang kuat. Ini akan mengurangkan tiga sifar kepada mata wang untuk cuba mengurangkan tahap inflasi di mana mata wang semasa adalah. Di samping itu, dengan cara ini, latihan mental yang dilakukan oleh pelancong dengan sangat sifar pada tiket akan berkurang dengan ketara.

Kejutan budaya dan linguistik

Habla adalah kempen lucu yang dilakukan oleh saluran HBO Latino yang menunjukkan seluruh kumpulan penutur bahasa Sepanyol yang tinggal di bahagian lain di dunia di mana bahasa yang berbeza digunakan. Ini adalah satu siri video pendek di mana masing-masing watak tersebut menyatakan pengalaman dan pengalaman mereka di negara asing.

Rahsia Tersembunyi Penerbangan: Jaket Kehidupan

Pada waktu berlepas - walaupun saya tidak banyak memberi perhatian kepada atendan penerbangan - kadang-kadang saya tertanya-tanya mengapa mereka menjelaskan kepada kita secara terperinci bagaimana kita perlu menggunakan jaket pelampung dalam kes kemalangan pesawat dan saya fikir ... A menjatuhkan ke laut pada lebih daripada 600 kilometer sejam ia menjadi sesuatu seperti jatuh ke konkrit bertetulang: Mati.

Chile: Gunung berapi Llaima meletus

Perhatikan semua orang yang telah menunggu perjalanan ke Chile pada masa akan datang. Gunung Llaima, yang terletak di dalam Taman Negara Conguillio di Wilayah Kesembilan - meletup pada petang semalam, mengusir sejumlah besar bahan pepejal yang bertindih di langit dengan awan yang naik hingga seribu meter tinggi.
Perjalanan

Panduan perjalanan kegemaran untuk pembaca Viajablog

Kepada soalan kami kepada pembaca mengenai panduan perjalanan kegemaran anda, jawapannya hampir sama. Pemenang setakat ini, tanpa ragu, yang paling banyak dijual di pasaran dunia. Lonely Planet - panduan yang kesepian pada masa kini sedikit - telah mengambil 50% undi. Terima kasih kepada bahasa langsungnya, bacaan mudah dan sumber maklumatnya yang tidak berkesudahan.

Australia meminta maaf

Hari ini saya bangun dengan berita yang sangat baik: Australia memohon maaf kepada orang-orang pribumi untuk penderitaan masa lalu. Dalam ucapan emosi yang disampaikan melalui skrin gergasi di seluruh bandar-bandar di negara ini, Perdana Menteri Kevin Rudd berkata dengan kata-kata berikut: "Kami memohon maaf atas undang-undang dan dasar kerajaan dan parlimen berturut-turut yang telah menimbulkan kesakitan mendalam, penderitaan dan Kerugian kepada senegara Australia kami. "Permintaan maaf itu terutama ditujukan kepada puluhan ribu orang Orang Asli yang semestinya berpisah daripada keluarga mereka di bawah dasar kejam asimilasi kanak-kanak yang terbengkalai.

Imej hari ini: Gempa bumi di Peru

Sekiranya anda melalui Peru jangan bimbang; Mereka mempunyai segala kawalan! Saya sedang beratur di sebuah bank di bandar Cusco ketika saya melihat tanda penasaran ini. Secara jujur, terdapat banyak perkataan. Saya hanya mempunyai satu keraguan; Apa yang akan bermakna S? Gempa bumi, Keselamatan, atau ... Nasib baik! 0.0 00

Gambar hari: Beradab Portugal

Mari kita lihat jika orang Sepanyol berhenti mengabaikan Portugal sekaligus dan belajar sedikit dari warganegara mereka. Di sini kita melihat mereka dengan betul membuat barisan yang menghormati dan bertamadun sebelum menaiki bas di pusat Porto. Pemandangan itu mengejutkan saya dan saya tidak dapat membantu mengambil gambar ini untuk mempercayainya. 0.
Perjalanan

Ryanair meningkatkan kadar daftar masuk bagasi

Syarikat penerbangan murah Ryanair mengumumkan minggu lalu melalui jurucakapnya Peter Sherrard bahawa ia akan menaikkan harga untuk memeriksa bagasi tidak lama lagi. Syarikat dengan cara ini mahu meyakinkan kebanyakan pelanggannya untuk bergerak hanya dengan bagasi tangan. Peningkatan untuk mengangkut bagasi akan meningkat 30%: dari 6 hingga 9 euro setiap beg.

Perjalanan ke Berlinale

Dari hari ini 7 hingga 17 Februari, Berlin akan memberi kita satu lagi alasan untuk melawatnya kerana ia akan menjadi ibukota teater Eropah yang tidak dipertikaikan. Bandar - sudah muda dan dinamik - akan penuh dengan kehidupan selama 10 hari edisi ke-58 Berlinale. Glamor itu akan tiba di bandar dengan pengarah seperti Martin Scorsese, pelakon Daniel Day Lewis dan pelakon-pelakon seperti Scarlett Johansson dan Natalie Portman.

Peringkat bandar di dunia

Beberapa ketika dahulu saya belajar bahawa terdapat klasifikasi bandar di dunia; sejenis kedudukan yang, mengikut parameter sosioekonomi, memerintahkan metropolis utama planet ini mengikut watak global mereka. Menurut pendapat saya, dan dengan kata lain, ia menunjukkan yang mana bandar-bandar dari mana benang 'globalisasi' ini ditangani, yang sangat bergaya, dan yang mana yang ketinggalan.

Sintra: Warisan Budaya Kemanusiaan

Hari itu menjadi indah pada hari Sabtu selepas hujan lebat pada hari Khamis dan hari Jumaat di mana matahari sangat diragukan. Kami berpuasa, kami menangkap beberapa kentang, beberapa tulang - nazar yang saya nikmati ketika saya membawa mereka dari Sepanyol - dan 6 atau 7 tangerin, untuk memberi sentuhan setengah yang sihat kepada perkara itu.

Realiti keras di Afghanistan

Hari ini saya menerima e-mel yang telah meninggalkan saya agak kagum dan saya ingin berkongsi dengan anda. Ia bertajuk Bagaimana mereka berada di Afghanistan dan diterbitkan oleh Monica Barnabas pada hari ini. Ini adalah bagaimana ia datang: Kabul.- Saya telah melalui Afghanistan Utara selama dua minggu, pertama melalui wilayah Herat dan kemudian wilayah Balkh, melihat kemalangan selepas kemalangan, dan saya menyimpulkan bahawa orang Afghan dan orang Afghan tidak manusia.
Perjalanan

Viajablog pergi ke Prague!

Nah sekarang giliran saya lagi. Pada pukul 6 pagi, kami akan mengambil penerbangan Ryanair yang akan membawa kita untuk menghabiskan 3 hari di Prague, sebuah bandar yang saya hanya mendengar komen positif. Satu-satunya kelemahan adalah bahawa kita tidak akan mengubah banyak cuaca sejuk dan gelap yang kita ada di Dublin hari ini.

Keselamatan lapangan terbang: Terowong kebenaran

Salah satu perkara yang orang paling membenci di lapangan terbang adalah masa untuk melalui pengesan logam. Lepaskan tali pinggang, kot, beg, duit syiling dan kadang-kadang - selagi anda memakai kaus kaki terburuk dengan pukulan yang disertakan atau anda memakai kasut yang membuat anda menyanyi kaki anda dalam keadaan koma - kasut.