Kategori Perjalanan

Panduan pantas untuk perjalanan ke Portugal
Perjalanan

Pemandangan Katedral dan Tagus dari Santa Justa Lisboa Pandangan dan pandangan terbaik dari Lisbon Lawati Menara Belem Lawati Biara Jeronimos di Makan Malam Belem dan kehidupan malam di Lisbon: Bairro Alto Budget untuk perjalanan ke Lisbon Family Fado Night di daerah La Alfama di Lisbon Di mana untuk mencari WiFi percuma di Lisbon Penginapan di Lisbon Berjalan-jalan melalui Lisbon di atas trem 28 (video) TAP Premium Lounge di Lapangan Terbang Lisbon Porto Pusat bersejarah Muzium Porto, pantai dan membeli-belah di Porto Di mana untuk makan dan minum minuman Panduan Porto: Lawatan ke gudang wain pelabuhan Bagaimana untuk mengelilingi bandar Melompat sungai Douro di Porto Penginapan di Porto Around Porto: Guimaraes Cascade dari 25 sumber Madeira Lawatan ke Funchal Descent dalam bakul Wicker, Funchal (video) Seni di pintu-pintu pusat Funchal Trekking di Madeira: La Levada de las 25 Fontes Kereta di Madeira (I) Kereta di Madeira (II): gunung di pedalaman pulau Mengejar lumba-lumba di Funchal, Madeira Penginapan di Madeira Estoril Menemui Estoril Coast Tempat bersejarah Estoril dan Cascais Algarve Algarve: laluan dan rahsia pantai Portugal Destinasi lain di Portugal Perjalanan dengan kereta api di Portugal Sintra : Warisan Kebudayaan Kemanusiaan Fado malam di Coimbra pada musim panas Santarém Festival Gastronomiik Lawatan ke Monsaraz 5.

Baca Lebih Lanjut

Kemboja Kampot, pedalaman di negara ini

Kami tiba di Kampot dan mungkin ia adalah kampung paling indah dan santai yang saya temukan di Kemboja. Sungai itu membahagi dua bandar dan orang berehat sambil makan atau berbual di pihak mereka. Kebenarannya adalah bahawa tidak ada pergerakan yang banyak, sesiapa sahaja akan mengatakan bahawa tiada kerja bagi sesiapa ... Pada hari kedua kami pergi dengan van untuk melakukan lawatan ke Taman Nasional Bokor.

China Zhongdian, Shangri-la of Yunnan

Selepas lima jam dengan bas di dalam hujan dan selepas menyeberangi pergunungan Yunnan utara melalui medan Tibet, saya tiba di Zhongdian, juga dipanggil dengan nama misteri Shangri-la. Menurut kerajaan China, ini adalah rasmi Shangri-la walaupun nampaknya semacam Dorado Barat dengan berpuluh-puluh kota dipanggil dengan cara yang sama di seluruh medan Tibet.

Shangri-la ke Daoghang China: Perjalanan yang lasak

Penggera berbunyi pada 6 dan pada masa itu saya tahu bahawa hari yang panjang jurulatih sedang menunggu saya sehingga saya mencapai Daoghang tetapi tanpa ragu saya tidak menyedari bahawa ia akan menjadi seperti perjalanan yang lasak dan panjang ... Pada jam 7, jurulatih meninggalkan saya sebagai satu-satunya pelancong ke bandar yang tidak muncul di Lonely Planet tetapi dekat dengan taman negara dan terjun di kalangan gunung Tibet Sichuan dan dalam perjalanan ke Litang ke arah Chengdu, ibukota Sichuan.

Vietnam Can Tho dan pasaran terapung

Hari ini kami bangun pada 5 untuk mengambil perjalanan bot di sekitar Mekong dan melawat pasaran terapung Cai Rang dan Phong Dien. Ia adalah pukul 6 pagi ketika kami berada di jalan dan seolah-olah jam sibuk ramai orang yang menyerbu jalan-jalan. Tanpa kopi, potong atau sub-bawah tanah, kami telah naik ke dalam bot bot-kano hanya 3.5 meter dan kami telah memasuki raksasa sungai ini iaitu Mekong.

Vietnam Hoi An: Pertunjukan fesyen di Vietnam tradisional

Dan kami datang ke bandar yang indah ini. Sebuah muzium hidup mengisytiharkan Tapak Warisan Dunia oleh UNESCO di mana seseorang mempunyai perasaan telah meletus dua abad yang lalu di Asia dari perdagangan sutera dan kehidupan yang tenang dan bermeditasi mentaliti Buddha. Selepas pengalaman Kon Tum saya fikir kami akan berehat selama beberapa hari di tempat yang indah ini.

China Tembok Besar China di Huanghua

Tembok cina yang hebat. Satu keajaiban dunia kuno masih berdiri dan sangat juga di bawah kakiku. Kami telah pergi, bersama-sama dengan beberapa bahasa Inggeris yang kami temui di jalan tawar-menawar, ke salah satu sisi paling murni. Di Huanghua, kira-kira 60 km di utara Beijing, tembok itu meluas melalui pelbagai gunung yang tidak terhingga dalam keadaan terliangnya.

Vietnam Dari Nha Trang ke Kon Tum: Perjalanan dengan laluan alternatif

Kami tiba di Nha Trang, salah satu pantai terbaik di Vietnam, di mana kami menghabiskan waktu seharian dan malam. Di pantai yang sama, perkhidmatan yang luar biasa: urut, makanan (lobster, kepiting besar, dan sebagainya), rawatan kecantikan, zipps gaya Vietnam, kaos, dan sebagainya.) Pantai yang sama, cantik dengan beberapa pulau di sekelilingnya Ia kelihatan seperti pasaran yang bergerak.

China The X'ian Warriors

Di X'ian tidak hanya pahlawan teragotta, ada juga Sabadell Catalans dan wabah orang Sepanyol yang menjerit untuk pasaran! X'ian, ibukota wilayah China hingga abad kesembilan, bersaing dengan Rom pada masa itu dan kemudian dengan Constantinople dan bandar-bandar besar lain kerana menjadi yang paling berkuasa dan mewah.

China Chendú, ibukota Sichuan

Chengdu, ibu kota Wilayah Sichuan, dengan tidak lebih dari 11 juta penduduk. Kami telah meninggalkan barat liar Tibet ke pencakar langit, Christian Dior, salinan Cina yang tidak dapat dipertanggungjawabkan dari mana-mana jenama barat, seperti dadidas, utara berhadapan, niki, ermenegildo zola, dll. dsb. Mereka retak meniru orang-orang ini!

India Delhi: Chaos dibuat bandar

Saya tiba di Delhi sekitar tengah malam dan mendapati bahawa becak tidak berehat di bandar ini selama satu minit. Saya tinggal di Paharganj, persekitaran backpacker, penuh dengan pasar, bunyi bising dan sedikit rasa India tetapi sekurang-kurangnya ia mengandungi asrama murah, dekat dengan stesen kereta api dan setengah ke bandar lama dan lama.

China Litang: Far West of China

Lelaki mati itu dilepaskan pakaian bajunya dan semua orang yang menyaksikan pengebumian mandi dengan kemenyan. Tonden mengasah pisau panjangnya terhadap batu sambil membaca mandragora dan memotong daging tubuh menjadi kepingan besar. Tulang dan otak dihancurkan dan dicampur dengan tepung. Bau daging dan kemenyan menarik sebilangan besar burung hantu yang mengelilingi pengebumian.

Vietnam Delta Mekong

Selamat pagi Vietnam! Kami telah meninggalkan Kemboja di belakang pagi ini dan akhirnya kami memasuki Vietnam melalui Sungai Mekong. Ia telah 6 jam bot dan kertas kerja tetapi ia berbaloi. Delta Mekong sangat hebat. Sungai yang naik di lereng Tibet dan mencapai tebing Vietnam melalui Burma, Thailand dan Kemboja, melebar sangat dan kemudian dibuka dalam bentuk tak terhingga, itulah sebabnya mereka menyebutnya naga yang berkepala sembilan.

Nepal Terbang ke atas bumbung dunia: Dari Beijing ke Kathmandu

Dari Beijing ke Kathmandu. Ia telah menjadi penerbangan yang sukar. Saya meninggalkan pada pukul 8:30 di Beijing dengan perhentian di Chengdu dan nampaknya di China mereka tidak mengambil kira masalah pemindahan dan juga dengan syarikat yang sama (Air China) saya terpaksa mengambil beg ransel. Saya tiba pada jam 12 malam di Chengd dan penerbangan ke Kamandu tidak pergi sehingga jam 7.30 pagi, jadi saya menjangkakan malam yang panjang penyair kesepian di lapangan terbang gaya Sabina.

China Mengenai Lembangan Cina

Sepanjang Asia, tenggelam adalah lubang mudah di mana anda masuk dan mengambil apa yang anda mahukan. Tetapi terdapat lubang dan lubang dan kebenaran adalah bahawa mereka di China mengambil kek itu! Mereka biasanya bilik-bilik dengan dinding partition kecil tanpa pintu antara setiap lubang. Fakta semata-mata bahawa mereka menonton anda semasa anda melakukan keperluan anda tidak penting sama sekali, tetapi apa yang benar-benar menjijikkan adalah hakikat bahawa tidak ada air!

India Tasik suci Pushkar

Selepas lapan jam kereta api saya tiba di Ajmer. Kota suci bagi umat Islam di mana 7 jemaah haji sama dengan Mekah. Ia adalah jam tujuh pagi dan dengan beberapa bahasa Inggeris kami naik bas yang membawa kami antara beberapa bukit dari barat yang difilemkan di Almeria ke bandar Pushkar yang indah.

Adakah anda tahu apa ... India: 6 dekad Kemerdekaan

Adakah India menjadi kuasa ekonomi yang hebat pada abad kelapan belas sebelum dijajah oleh Empayar British? Mungkin, walaupun apa yang benar-benar mengkhawatirkan kita dari Viaja Blog, cintailah dengan negara yang luas itu juga dikenali sebagai Subkontin Asia, adalah bahawa India menyembuhkan ketaksamaan ekonomi dan sosialnya yang luar biasa, sehingga semua rakyatnya menikmati tahap yang sama.
Perjalanan

India Adakah pelancong menjelajah?

- Perniagaan saya adalah untuk menipu pelancong dan saya suka.- Dengan cara itu saya mengesahkan bahawa prinsip pemandu teksi di Udaipur dan keikhlasannya membuat saya terkejut. Dalam perjalanan ke stesen, saya mempunyai perbualan yang menarik dengan pemandu teksi di Udapiur. Lelaki itu bertanya lima kali lebih banyak daripada harga biasa yang enggan berselisih dalam apa jua keadaan kerana dia berkata ia menentang prinsipnya.

India Sejarah rickshaws di Delhi

-Namaste! Untuk stesen Old Delhi, sila. Dua puluh rupee? Pengendara becak itu menghentikan basikal di tengah-tengah lalu lintas yang ditimbun di antara jalan-jalan Paharganj. - Empat puluh rupee.- kering menjawab. - Baiklah, sudah 30. Pemandu berpuas hati dan melompat ke dalam kenderaan dengan beg galas saya di antara kaki saya.
Perjalanan

INDIA Manikaran, mata air panas.

Nah, kita sekali lagi di Kasol, setelah menghabiskan beberapa hari yang ingin tahu tapi santai di kampung kecil itu yang hilang di gunung yang disebut Flea. Ia adalah hari jadi Nicole, jadi kami meraikan makan malam, ihsan rumah, di restoran teman kami Didoo; sebotol wiski dibeli dan diperkenalkan di restoran dengan jelas, dan tentu saja, beberapa cili.