Perjalanan

Pin
Send

Rumah di Tasik Innle

Dengan cara kecil di Venesia, beberapa perkampungan meluas di permukaan tasik. Cara terbaik untuk mengenali mereka adalah dengan mengambil salah satu lawatan bot yang ditawarkan oleh agensi, asrama atau individu.

Selepas mendengar apa yang dilakukan orang, saya fikir pilihan kami adalah yang terbaik. Kami mengupah perkhidmatan perahu yang sedang berjalan melalui bandar dan bersenang-senang. Ia hanya kos kita 14,000K untuk keseluruhan bot - kami adalah 7 penumpang - dan memberi kami kebebasan untuk memilih ke mana hendak pergi.

Adalah penting untuk anda ceritakan apa yang menarik minat anda kerana jika anda tidak dapat melakukan sejenis tur komersial di mana anda tidak berhenti melawat kedai-kedai satu perkara dan yang lain. Terdapat juga pasar di kampung-kampung di tebing tasik. Mereka bergerak, jadi biarkan mereka tahu mana yang paling menarik dan pada hari apa mereka meletakkannya untuk mengatur anda.

Kami berjumpa dengan pemandu kami pukul 8.30 pagi dan dia membawa kami ke dermaga tasik. Tidak lama kemudian kami membajak air di tasik yang kami tidak fikir begitu besar. Satu jam kemudian kami membuat perhentian pertama kami: sebuah bandar kecil di mana terdapat pasaran.

Ia adalah yang terbaik dari keseluruhan lawatan. Bandar ini adalah sahih, seperti yang diambil dari filem lama mengenai Kemboja atau Laos - Saya tidak pernah melihat apa-apa mengenai Burma, sebab itu saya tidak boleh mengatakan - dengan orang yang bekerja di ladang mereka, haiwan ladang dan rumah buluh atau kayu. Ketenangan yang hebat telah dihirup dan orang menyambut kami ketika mereka berlalu, semua dimuatkan dengan alat pertanian mereka, mengendarai kereta dengan lembu atau membawa makanan di pundak mereka.

Berjalan sekitar 10 minit kami tiba di pasar. Sebaliknya! Ketenangan kampung berakhir di jambatan yang melintasi pasaran. Gerai-gerai buah-buahan, sayur-sayuran, daging, kacang-kacangan, barang-barang untuk rumah, mainan, makanan panas, sarapan pagi, bahkan permainan perjudian meluap dengan kehidupan dan orang-orang di bahagian yang sama. Semua orang membeli semuanya. Tidak ada satu pos kosong.

Kami menghabiskan satu jam mengembara dan menonton orang-orang yang, pada gilirannya, memerhatikan kami. Hanya 7 atau 8 pelancong dari lawatan lain yang ada di sana.

Kami kembali ke bot kami dan menuju ke bahagian paling komersial hari kami tetapi sebelum kami melewati salah satu kampung yang dibina di atas air. Adalah luar biasa untuk melihat rumah-rumah kayu dengan tanda-tanda "Sekolah" atau "Perpustakaan" dan orang-orang yang bergerak dalam bot-bot dayung rangka. Ada yang mengusir mereka dan menduduki hanya anak-anak yang akan bermain di rumah teman mereka. Mereka juga mempunyai bidang mereka sendiri ... Lebih dari air! Tomato kecil ditanam pada platform terapung.

Terusan-terusan antara rumah-rumah datang untuk mempersempit yang tidak terkatakan dan kapten kami terbukti mempunyai keahlian yang luar biasa ketika datang untuk melewati mereka tanpa terjebak.

Tidak lama kemudian kami tiba di sebuah kilang fabrik. Mereka menggunakan serat bunga teratai, kapas dan sutera untuk menghasilkan syal, skirt dan semua jenis pakaian. Ada orang yang bekerja pada masa itu dan semuanya manual. Kerja aupa.

Selepas lawatan yang ketat ke kedai, kami makan dan menuju ke kedai perak yang kami memutuskan untuk mengelak hanya ketika kami tiba. Ya, kami memasuki kilang cerut terkenal Innle Lake. Mereka memberi kami demonstrasi di tapak mengenai proses penjelasan tetapi pada masa menjual sesuatu yang mereka mempunyai nasib buruk: sekumpulan 7 pelancong di mana tiada seorang perokok! Dia juga sangat ingin melihat.

Kilang kertas itu juga menghiburkan dan kita dapat melihat bagaimana mereka membuat payung kertas yang indah yang menyenangkan pelancong dengan semangat pembeli.

Selepas lawatan cepat ini ke kilang-kilang - jangan risau jika anda tidak membeli apa-apa kerana mereka tidak memberikan anda apa-apa untuk itu - kami memberitahu pemandu kami bahawa kami ingin melihat bandar lain di tasik. Dia membawa kami dan kami menikmati jalan yang tenang dan tenang melalui saluran-saluran di mana kehidupan berlaku pada kadar yang sama sekali berbeza. Orang-orang merokok di atas tangga rumah mereka, bot-bot berlalu dengan senyap dengan mendayung dengan kaki mereka (mereka melakukannya dengan cara yang pelik) dan semua ini tanpa representasi khas tempat pelancongan.

Ia adalah harinya, hanya teater kehidupan dan bukan Disney Park.

Kita semua memandang satu sama lain dan menunjukkan ini atau itu, mengagumi keabsahan alam sekitar kita.

Awan mengumumkan matahari terbenam hujan dan kami menuju ke jeti. Perahu motor kecil kami mencapai kelajuan yang besar dan angin melambai wajah kami. Akhir yang sempurna untuk lawatan sempurna. Yang terbaik saya lakukan dalam perjalanan ini.

5.001

Video: УДИВИТЕЛЬНАЯ МЬЯНМА БИРМА. ПУТЕШЕСТВИЕ НА ОЗЕРО ИНЛЕ TOURIST DESTINATION INLE LAKE MYANMAR (Mac 2020).