Perjalanan

INDIA Kasol, Lembah Parvati

Pin
Send

Kasol sedang dalam Parvati Valley, satu kawasan di rantau ini Himachal Pradesh, salah satu daripada 28 negeri yang membentuk India. Ini adalah salah satu masalah yang akan saya katakan di India. Sangat sedikit negeri untuk terlalu banyak orang. Di Amerika Syarikat terdapat 50 negeri untuk kira-kira 300 juta orang, di India terdapat 28 negeri untuk lebih daripada satu bilion orang. Saya fikir ia adalah salah satu sebab mengapa segala-galanya begitu teratur dan segala-galanya sangat huru-hara ...

Ini daripada India Ia sangat menarik dalam apa jua keadaan. Ia pelik, ia ajaib, panas, aneh, ia berbeza. Peraturannya berbeza, dan kebanyakan masa anda tidak mengenalnya, jika ada. Perjalanan ke sini adalah cerita. Kami meninggalkan sekitar jam 19:30 pada waktu petang, jika saya ingat dengan betul, selepas menunggu selama beberapa jam berbaring di tengah-tengah jalan dalam apa yang sepatutnya "hentian bas" ...

By the way, dalam tunggu saya makan Samosa tastiest sepanjang masa, (sejenis pai dengan sayur-sayuran sedikit pedas di dalam, dan bercampur dengan saus agak manis) Saya berteman dengan orang yang bertanggungjawab menguruskan pendakian di atas kapal, dan menjemput saya ke samosa itu.

Lawatan ini menyeronokkan, mungkin untuk menjadi yang pertama, dan untuk sedikit masa bahawa kita telah tiba di India (walaupun sudah kelihatan seperti keabadian)

Saya tidak dapat tidur sepanjang jalan, sedikit kerana ketidakselesaan di tempat duduk (ia bukan jurulatih mewah), sedikit lagi kerana saya tidak mahu terlepas apa yang saya lihat melalui tingkap.

The lebuh raya Saya tidak mahu memberitahu anda.

Segala sesuatu yang India Utara kelihatan seperti hutan tebal, dan satu tidak berhenti melihat burung aneh, monyet segala macam, dan bunyi yang tidak diketahui oleh telinga kita.

Pada tengah malam, bas berhenti. Roisin, Nicole dan Niamh tidur, seperti kebanyakan penumpang, tetapi saya tidak, jadi saya mengambil sedikit minat untuk mengetahui apa yang sedang berlaku ... Langit itu benar-benar berbintang, bau alam meresap tempat itu, dan bunyi aneh dan pelbagai yang datang dari perut hutan Mereka membuat saya gemetar.

Perkara pertama yang saya fikir adalah bahawa ia adalah tayar rata, tetapi tidak. Pemandu mengangkat penutup di dalam kabin, menyentuh empat perkara, dan bermula lagi, saya tidak tahu bagaimana ...

Selepas kira-kira 19 jam, kami tiba di Bunthar, di mana kami mengambil teksi ke Kasol. (Teksi adalah van kecil, biasanya putih, dengan 4 orang dan beg galas)

Bagaimanapun, kami berada di Kasol, betul-betul di kaki gunung Himalaya.

Semalam kami mengadakan majlis makan malam yang hebat di empat restoran di restoran seorang teman Nicole, Didoo, seorang India muda yang terpesona oleh Eropah dan usahawan yang mengagumkan yang menjalankan sebuah restoran dan beberapa kedai di kawasan itu.

Esok kita akan membuat perjalanan terakhir tercapai Flea di mana kononnya beberapa hari kedamaian dan kedamaian menanti kami ... Saya akan memberitahu anda.