Perjalanan

Apa yang boleh dilihat di Tarragona dalam satu hari

Pin
Send

Dari 11 April hingga 30 September: dari hari Selasa hingga Sabtu dari 9:00 pagi hingga 9:00 pagi. Ahad dari 9:00 pagi hingga 3:00 petang. Isnin ditutup.

Harga tiket:

Percuma untuk kanak-kanak di bawah 16 tahun.

Sarkas Rom Tarragona

The Roman Circus of Tarragona

Selepas melawat Amfiteater, kami memasuki pusat bersejarah melintasi mitos Via Augusta dan mendaki jalan Sant Oleguer yang meninggalkan kami di hadapan Tarraconiense Circus Roman.

EXCURSIONS IN TARRAGONA

Buat sebahagian besar masa anda di Tarragona dengan mana-mana lawatan berikut dengan panduan berbahasa Sepanyol yang kami cadangkan:

1. Perjalanan Tarragona dan Sitges dari Barcelona
  2. Kereta api pelancong Tarragona
  3. Lawatan misteri dan legenda di Tarragona
  4. Lawatan berpandu ke Katedral Tarragona
  5. Lawatan berpandu Roman Tarragona
  6. 4 × 4 lawatan melalui kampung-kampung menawan dan air terjun di wilayah Tarragona
  7. Perjalanan Catamaran dan snorkel di sepanjang Costa Dorada
  8. Temui perjalanan yang lebih menarik di sekitar Tarragona

Jika kita membuat usaha mental untuk menempatkan diri kita di era Rom ketika Tarraco adalah salah satu kota utama Empayar, kita akan berada di hadapan kita sebuah ruang di mana protagonisme terhad kepada perlumbaan kereta dan kuda. Dengan lanjutan lebih daripada 300 meter panjang dan lebih daripada 100 meter lebar, Roman Circus of Tarragona dapat menampung lebih daripada 3 penonton.

Tanpa ragu-ragu, ia adalah salah satu cawisan Rom terbaik yang dipelihara di era Rom.

Pemandangan dari Menara Petrori di Tarragona

The Praetorium

Praetorium adalah menara yang anda akan melihat penutupan bangunan Roman Circus dan membuka Plaza del Rei.

Di menara ini terdapat tangga yang memberikan akses ke bandar rendah dari Forum wilayah melalui terowong bawah tanah. Pada masa itu beliau mengalu-alukan Kaisar Augustus.

Semasa Zaman Pertengahan dan zaman kemudian, menara Pretorio menjalani beberapa perubahan menjadi istana raja-raja Maharaja Aragon dan akhirnya menjadi penjara.

Plaça de la Font di Tarragona

Plaça de la Font

Berikutan Rambla Vella yang menyenangkan dalam beberapa minit, kami akan sampai ke Font Square. Dataran segi empat tepat dan besar ini melimpah dengan teras dan suasana yang baik pada bila-bila masa dan terutamanya pada waktu pagi.

Plaza de la Font dipengerusikan oleh Majlis Bandaraya dengan fasad neoklasiknya dan jika dalam lawatan anda ke Tarragona anda bertepatan dengan hari castellers jangan ketinggalan suasana hebat yang bernafas dengan pelbagai colles yang cuba menentang undang-undang graviti.

Katedral Tarragona

Kami naik Major Carrer sambil memerhatikan bangunan-bangunan bersejarah yang mengelilingi kami sehingga kami mencapai portal besar dan tingkap mawar yang besar Katedral Tarragona adalah salah satu simbol kota. Dibina pada abad ke-12 dengan pangkalan Romanesque dan kemasan Gothic, katedral itu didedikasikan kepada santo penaung Tarragona, Santa Tecla.

Ia dibina di atas asas-asas lama Forum daerah dan di dalam cloisternya kita dapat melihat beberapa contoh senibina kuno. Juga, sekali di dalam cloister anda boleh melawat Muzium Diocesan dengan koleksi seni zaman pertengahan dan altarpiece Santa Tecla yang dibina pada tahun-tahun akhir abad ke-12 gaya Romanesque.

Satu lagi tip yang menarik ialah mengelilingi Katedral melalui jalan-jalan sampingan untuk melihat dinding dari luar kerana kami akan mendapat gambaran yang indah dan juga lorong-lorong di sekitarnya sangat cantik.

Plaça del Rei di Tarragona dari Praetorium

Plaça del Rei

Selepas melawat Katedral, kami kembali ke lorong-lorong bandar lama Tarragona, melalui beberapa restoran dan bar, sehingga kami sampai ke Plaza del Rei.

Dataran persegi dan luas ini adalah dipengerusikan oleh Praetorium yang akan kami lawati sebelum ini selepas mengikuti langkah-langkah Roman Circus. Begitu juga, tempat yang sama dikenakan Muzium Arkeologi Nasional Tarragona dan gereja Natzaret dan Trinitat. Tempat yang ideal jika anda berada di Minggu Suci kerana banyak perarakan yang dilihat di bandar berlaku.

Di Plaza del Rei anda akan mendapati beberapa teres di mana anda boleh berhenti di sepanjang jalan dan ganjaran kenaikan dengan makanan ringan atau makan tengah hari.

Untuk memulakan, kita boleh mengambil vermouth yang sangat baik Rumah Vermouth dan kemudian makan salah satu beras terbaik yang saya telah merasai di Catalonia.

Nasi dengan sardin di Llagut de la Plaça del Rei de Tarragona

Saya tidak pernah bosan melawat restoran El Llagut. Mereka tidak selalu membuka teres tetapi kawasan pedalamannya juga menyenangkan. Di antara nasi dengan sardin atau nasi dengan ketam, saya tidak akan tahu mana yang akan menentukan masa depan.

Tip Penginapan

Terakhir dua kali kami telah melawat Tarragona kami menginap di hotel Ciutat de Tarragona. Bintang 4 yang biasanya mempunyai diskaun yang baik dan berkualiti tinggi. Jika anda ingin mengelakkan carian, anda boleh menempahnya dalam pautan berikut tanpa kenaikan harga:

Rizab

Pada lawatan terakhir kami ke Tarragona, restoran Itaca Tarragona meninggalkan kami dengan rasa masam. Sebelum ini, dalam pertubuhan ini Ca l'Òscar restoran telah dibina. Tanpa menyedari, kami duduk dengan hidangan dalam fikiran bahawa kami telah cuba berulang kali. Kami mengalu-alukan sotong bakar yang diberkati kami dengan kentang tumbuk dan aioli dan saya merujuk kepada gambar untuk menunjukkan penurunan kualiti pada harga yang sama.

Di sebelah kiri sotong mereka dibuat di Ca l'Òscar lama, di sebelah kanan sotong semasa mereka berkhidmat di Itaca

Untuk lawatan seterusnya, saya jelaskan, selepas berjalan biasa kami melalui Tarragona, kami akan kembali ke restoran El Llagut. Apa yang saya kurang jelas adalah beras yang akan kita rasakan di kalangan menu berair yang mereka tawarkan setiap hari. Selain itu, jika anda juga boleh melihat ranking restoran terbaik di Tarragona menurut pengguna El Tenedor di mana anda juga boleh menempah meja.