Perjalanan

Kincir angin Consuegra

Pada hari ketiga perjalanan kami melalui pedalaman Sepanyol kami meninggalkan Cuenca ke arah Consuegra dan kami menikmati landskap yang berkurang di kawasan itu dan istana Belmonte.

Kami membuat perhentian singkat di Alcazar de San Juan dan pada waktu malam kami tiba di Consuegra di mana kami dapat melihat kilang-kilang yang indah di puncak gunung. Sebelum mencari penginapan kami memutuskan untuk memanjat bukit dan menikmati pandangan yang ditawarkan oleh kilang-kilang yang tinggi menghadap dataran yang luas.

Kembali ke bandar kecil Consuegra kami pergi ke sebuah rumah luar bandar yang telah disyorkan kepada saya melalui twitter. Ia dipanggil Kehidupan Sebelum dan ia terletak di rumah Castilian yang indah dengan semua jenis butiran. Dobel keluar untuk kira-kira 65 euro dengan sarapan bufet di sekitar 6 euro setiap orang. Bilik itu bagus dan dengan cara yang aneh untuk menjadi ekologi meminta anda untuk membuang tuala di lantai jika anda mahu mengubahnya tetapi dengan jakuzi dalam tab mandi berjalan pada kelajuan penuh. Saya fikir ia adalah tempat yang baik dan banyak. Walau bagaimanapun, ia memberi saya perasaan bahawa mereka percaya, mungkin kerana persaingan yang terhad di kawasan itu.

Jika anda ingin tinggal di hotel luar bandar yang sama, kami boleh melakukannya melalui pautan berikut:

Rizab

Bandar lama Consuegra kecil dan mudah berjalan kaki. Pada waktu malam kami berjalan-jalan dan makan malam dan hampir tidak bertemu orang di jalan. Plaza España terletak di tengah-tengah bandar dan menempatkan bangunan-bangunan yang paling terkenal di Consuegra: dewan bandar, rumah San Gumersindo dengan gaya Mudejar Castilian dan asas-asasnya.

Kami makan malam di restoran yang indah Rumah La Tercia. Ia adalah bangunan asal Rom di pusat bersejarah Consuegra. Dahulu di pedalamannya mandi Rom yang Arab kemudian berubah menjadi masjid yang naik dan pada masa pengambilan semula bangunan itu menjadi sebuah istana. Hari ini kita dapat mencari jejak sejarahnya dalam seni bina dan makanannya tidak kembali kepada senario visual yang indah. Kami memutuskan untuk mencuba permulaan Castilla yang tipikal: Manchego pisto, serbuk Manchego, duels dan quebrantos dibasuh dengan wain yang baik. Kami pergi untuk 50 euro dan makan hebat.

Di pagi hari kami pergi ke lawati kincir angin. Dengan kereta, ia hanya mengambil 5 atau 10 minit untuk mencapai puncak bukit di mana terdapat kilang-kilang yang dipelihara dengan baik dan menghadap ke tak terhingga. Tidak ada pelancong: jurulatih Jepun dan kereta lain. Kami membiarkan mereka pergi dan mempunyai pandangan istimewa dari kilang dengan hampir tidak ada orang yang mengganggu sasaran.

Video: Primitif Teknologi Indonesia! Kincir Angin Otomatis Dari Bambu (Februari 2020).