Perjalanan

Mengunjungi Ilha dos Frades di Salvador de Bahía

The Bay of All Saints, yang memberikan akses kepada yang bersemangat dan lembap Salvador of Bahia, menyajikan satu siri pulau yang boleh dikunjungi dari ibu kota Brazil yang lama dengan bot.

Salah seorang daripada mereka ialah Ilha dos Frades, yang terletak di pusat teluk.

Legenda Ilha dos Frades

Asal nama pulau ini - seperti dijelaskan oleh panduan kami - berasal dari masa-masa pengistimewaan tanah-tanah di Brazil. Nampaknya beberapa ibu bapa Kristian mendarat di atasnya untuk cuba menginjili kumpulan Tupinambás yang tinggal di sana.

Perkara itu seolah-olah mereka tidak melakukan dengan baik dan, daripada meyakinkan mereka untuk mengikuti jalan Yesus, mereka akhirnya menjadi hidangan utama menu yang agak sukar ditemui. Mereka adalah perkara yang kanibalisme mempunyai.

Kami tidak membiarkan diri kita terintimidasi oleh legenda dan kami memutuskan untuk melawat pulau itu. Saya juga harus mengakui bahawa hakikat bahawa berabad-abad yang lalu tiada Tupinambá tinggal di sana membantu, tetapi butiran kecil itu tidak dapat mengurangkan perbuatan kita.

Setelah turun di lapangan terbang Salvador de Bahia pada waktu malam yang basah, kami pergi terus ke hotel kami dan makan malam, dengan jetlag mula memusnahkan malapetaka.

Perjalanan bot ke Ilha dos Frades

Tiba di pulau itu dengan kapal layar itu

Keesokan harinya kami bangun di sebuah bandar di mana matahari yang cerah membuat warna-warna cerah.

Selepas sarapan pagi dan perbualan kecil dengan orang-orang dari Prefeitura de Salvador, kami menuju ke jeti di mana kapal mereka yang selalu bermimpi menunggu kami, tetapi kerana nasib nasib tidak mampu. Ia adalah perkara yang membuat anda teringat untuk membuang Euromillón apabila anda kembali ke Sepanyol.

Pedalaman kapal layar itu dijemput untuk tidak meninggalkannya. Bilik double dengan semua keselesaan dan satu lagi dengan tempat tidur yang melampaui mana-mana asrama lima bintang.

Walaupun begitu, kami meninggalkan ransel kami di ruang tamu dan memanjat jambatan untuk menikmati angin, matahari dan pemandangan semasa perjalanan ke pulau itu.