Perjalanan

Villa La Angostura: Kakak perempuan Bariloche

Pin
Send

Dikenali sebagai salah satu bandar terakhir sebelum berpindah dari Argentina ke Chile - atau yang pertama menyeberang dari Chile ke negara Maradonia, seperti yang anda lihat - dan untuk hutan arrayanes yang berabad lamanya, Villa La Angostura adalah perhentian hampir wajib untuk Pelancong yang melancong ke Argentina ingin menerokai landskap yang paling indah.

Anda boleh sampai di sana dari Bariloche dengan minibus yang membawa anda dari terminal ke terminal dalam kira-kira satu jam dan satu perempat. Mereka hanya berharga kira-kira 14 peso Argentina dan meninggalkan sangat kerap.

Kami tiba di tengah-tengah petang dan sebaik sahaja kami meninggalkan terminal kami mula berjalan di sepanjang Arrayanes Avenue, penuh dengan kedai-kedai di mana kedai-kedai cenderamata, pakaian dan kedai coklat mendominasi seolah-olah pada bila-bila masa kami didekati oleh penyihir cerita untuk menjemput kami kepadanya Rumah coklat Ini adalah ciri yang sama dengan Bariloche, yang merupakan kampung kecil berhampiran tasik dan gunung yang pada musim sejuk diliputi salji, mereka mahu memberikan rupa Switzerland dengan pengeluaran dan penjualan coklat. Sudah tentu, setelah mencuba kedua-dua tidak ada keraguan: dalam jam tangan dan coklat, Swiss tidak mempunyai saingan.

Kami pergi ke asrama Itali yang terletak di 215 Maquis Street, kurang dari 10 minit berjalan kaki dari terminal. Saya sangat mengesyorkan tempat ini. Ia dikendalikan oleh pasangan yang sangat ramah yang akan mengalu-alukan anda dengan mesra dan membantu anda dengan apa-apa soalan yang anda ada mengenai kawasan itu. Mereka juga menuntun kita dalam apa yang akan menjadi peringkat seterusnya di Chile.

Malam kami tiba mereka menawarkan kami untuk menyertai barbeku yang mereka penganjur untuk semua tetamu asrama, sehingga malam kami menginap untuk makan malam dan kemudian kami bercakap dengan api dengan beberapa orang Amerika yang mengembara dunia selama beberapa tahun untuk kemudian tinggal sementara membantu di sebuah biara Mexico di mana Karma diurus. Kisah-kisah ini hanya muncul di asrama dan tempat perkemahan di bahagian terpencil di planet ini apabila anda berada dalam perjalanan jenis ini.

Harga adalah 45 Peso Argentina - pada musim yang tinggi - dan kami ditempatkan di sebuah kabin yang indah dengan dapur, TV kabel dan loteng - di mana katilnya - kami berkongsi dengan beberapa orang yang mempunyai bilik yang berasingan. Saya menasihati anda untuk menghubungi mereka terlebih dahulu jika anda bercadang untuk jatuh ke sana di musim panas di selatan.

Keesokan harinya kami mengambil Nahuel Huapí Avenue - nama tasik yang mandi di bandar - dan kami menuju ke bahagian yang hampir semua orang telah mengesyorkan kami: kawasan pelabuhan dengan pantai Bahía Mansa dan Bahía Brava dan hutan Arrayanes.

Kami tiba di pintu masuk Taman Negara Nahuel Huapí di mana anda akan dikenakan bayaran 30 peso untuk masuk jika anda memutuskan untuk mengembara hutan arrayanes, pokok-pokok centenary yang terkenal di kawasan itu. Saya membiarkan anda jatuh bahawa tidak sukar untuk meratakan pintu masuk dan masuk tanpa membayar dan pengawal tidak melakukan banyak usaha sama ada. Sekiranya anda tidak mahu membayar atau melakukan trekking panjang - mereka berulang-alik sepanjang 6 jam ke hutan dengan pendakian kecil dan berketurunan kecil - anda boleh memilih berjalan kaki kira-kira 50 minit menanjak ke dua sudut pandang yang ada. Jalan bermula dari sebelah kanan pintu masuk.

Kami memilih pilihan terakhir ini lebih daripada apa-apa kerana kami bosan dengan pendakian baru-baru ini ke Cerro López dan kami berasa seperti hari yang tenang.

Pada petang kami makan malam di tempat yang disyorkan oleh tuan rumah kami. Restoran El Esquiador adalah salah satu nilai terbaik untuk wang yang kami telah cuba di Argentina.

Tidak syak lagi, tempat yang patut dibelanjakan beberapa hari semasa perjalanan anda.

Video: Los 10 MEJORES LUGARES de VILLA LA ANGOSTURA (Mungkin 2020).