Perjalanan

Penginapan dan tempat untuk dilakukan di Luang Nam Tha

Apabila tiba di terminal bas kami mengambil pilihan antara 7 yang kami dan kami pergi ke jalan utama Luang Nam Tha. Apabila kita melihatnya, kita tahu bahawa sekarang kita berada di sebuah bandar yang sebenar asing kepada pelancongan massa. Di jalan utama di bandar itu - yang tidak terlalu panjang - anda akan dapat mencari semua yang anda perlukan: rumah tamu dan hotel-kami tidak melihat asrama dengan asrama untuk kumpulan, internet, pasar raya kecil, agensi pelancongan dan aktiviti dan pasaran, tempat di mana sebahagian besar kehidupan malam yang terhad dari tempat aglomerat.

Dengan beg galas kami, kami mula mencari asrama di jalan utama hanya untuk memastikan hampir semuanya selesai. Saya cadangkan anda menempah terlebih dahulu di semua Laos jika anda datang pada musim yang tinggi Kerana ia mengalami kebocoran otentik dan pembangunan hotel dan perkhidmatan lain tidak dapat dibangunkan pada kelajuan yang sama. Walaupun lebih baik dengan cara ini. Akhirnya kami dapati tempat tinggal malam itu. Ia bukan apa-apa dari dunia lain tetapi kami menangkapnya memikirkan untuk mencari yang lain untuk malam berikutnya.

Kemudian kami tidur Zuela Double 7 Kips dan saya mengesyorkannya untuk kedua-dua perkhidmatan yang ditawarkannya - termasuk percuma - dan untuk restoran mereka juga.

Walaupun untuk makan malam Saya pasti ditinggalkan dengan gerai pasar malam, terutama yang membuat itik - yang terbaik yang saya miliki sehingga itu - ayam panggang atau daging babi yang boleh anda sediakan dengan salad betik yang baik di sebelah. Bagi mereka yang lebih suka makan lebih ringan ada juga gerai mi dan ubi di mana-mana, selain beberapa gula-gula dan sebahagian daripada ikan. Terdapat beberapa meja kayu padat dengan kerusi mereka tetapi tidak tiba terlambat kerana ia biasanya diisi. Di sana anda akan bertemu pelawat lain yang boleh berkongsi kartun dalam panas Beer Lao yang baik. Itulah cara kami bertemu dengan lebih baik orang-orang yang akhirnya menjadi sahabat perjalanan kami - yang telah berada di dalam kereta bawah tanah yang membawa kita ke bandar itu - Trui, Cecile dan Thomas.

Tidak juga kita memukul parti besar kerana segala-galanya di bandar ditutup pada pukul 10.30 malam - beberapa tempat sebelum itu - dan pada 11 malam di malam hari hampir tiada jiwa yang tersisa di jalanan. Ayo, bagi sesiapa yang mencari farra akan hilang seperti yang pergi ke Stockholm mencari paellita.

Keesokan harinya kami tinggal di waktu petang dengan anak-anak lelaki untuk membuat keputusan mengenai trekking dan pada siang hari kami memutuskan untuk mengambil beberapa basikal - untuk 1 Kips - untuk mengelilingi persekitaran. Minta pelan di tempat yang anda sewa. Mereka adalah buatan sendiri tetapi lebih baik daripada apa-apa.

Kami pergi ke air terjun kecil yang berhampiran dengan bandar tetapi dengan jenis jalan dan matahari yang melanda ia menjadi agak sukar daripada dibayangkan dan air terjun agak tidak sopan. Walaupun begitu, kami mula naik sungai untuk mencari pemandangan yang lebih indah dan kami mempunyai masa yang baik sepanjang hari.

Anda juga boleh sewa motosikal -4 Kip lebih banyak petrol-dan pergi ke bandar-bandar berdekatan dan tersesat di jalan-jalan menengah. Di Laos terdapat hampir tidak ada kenderaan sehingga memandu tidak begitu berbahaya apabila anda tinggal di jalan raya.

Pada sebelah petang kami bertemu Cecile, Thomas dan Trui di pasar dan pergi ke beberapa agensi untuk menyewa pengembaraan kami 2 malam dan 3 hari di Taman Negara Luang Nam Tha.

Tetapi ini saya memberitahu anda dalam artikel seterusnya, yang kini 11.30 pada waktu malam dan esok pada 5 berjalan kaki untuk mengambil penerbangan Air Asia dari Yangon ke Bangkok. Burma Awesome, yang mana saya akan mendedikasikan banyak artikel. Saya sangat terlambat dengan cerita saya tetapi sukar bagi saya untuk mencari masa untuk menulis dengan begitu banyak perkara untuk dilihat. Itu berita baik! Bona nit.

Video: KUALA LUMPUR, MALAYSIA: Bukit Bintang daytime and nightlife. Vlog 2 (Februari 2020).